atslēgvārdi

atslēgvārdi
2024-04-30 12:00

E-komercijas pētījums: arvien izplatītāka kļūst iepirkšanās no mobilajiem telefoniem

E-komercijas pētījums: arvien izplatītāka kļūst iepirkšanās no mobilajiem telefoniem

Starptautiskais interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmums Gemius veicis ikgadējo E-komercijas pētījumu, lai noskaidrotu Latvijas interneta lietotāju iepirkšanās paradumus tiešsaistē. Pētījuma rezultāti liecina, ka pēdējo gadu laikā ir vērojama stabila tendence pieaugt pirkumiem no mobilajiem telefoniem. Vienlaikus pieaudzis ir to lietotāju skaits, kuri neplāno izmaiņas tiešsaistes tēriņos.

Šī gada pētījuma dati apstiprina, ka no datoriem nemainīgi turpina iepirkties virs 90 procentiem aptaujāto, taču ir novērojams, ka arvien vairāk cilvēku pirkumu veikšanai sāk izmantot mobilos telefonus. Salīdzinot ar pērno gadu, no mobilajiem telefoniem iepirkties izvēlas par diviem procentpunktiem vairāk aptaujāto, sasniedzot 70 procentu robežu - šāds stabils pieaugums ir vērojams jau pēdējos 3 gadus, respondentu skaitam kopumā palielinoties par 7 procentpunktiem.

Pētījumā tika noskaidroti arī aptaujāto plāni attiecībā uz viņu šī gada tēriņiem internetā. Par 6 procentpunktiem palielinājies ir to interneta lietotāju skaits, kuri uzskata, ka viņu tēriņi paliks nemainīgi, veidojot 45 procentus. Tēriņu palielināšanos plāno 44 procenti lietotāju, kas ir par četriem procentpunktiem mazāk kā pērnajā gadā, savukārt, 11 procenti no aptaujātajiem minēja, ka viņu tēriņi internetā samazināsies – gadu iepriekš šādu atbildi sniedza 13 procenti aptaujāto.

Tendencei saglabājoties stabilai, pēdējo sešu mēnešu laikā internetā iepirkušies ir 85 procenti aptaujāto, no kuriem vairākums (71 procents) pirkumus internetā veica vismaz reizi mēnesī vai biežāk – 56 procenti aptaujāto internetā iepirkās vismaz reizi mēnesī, taču pirkumus vismaz reizi nedēļā veica 15 procenti aptaujas dalībnieku. Pērnajā gadā reizi mēnesī vai biežāk internetā iepirkās 68 procenti aptaujāto.

Gemius ir datu atbalstītājs e-komercijas gada balvai, kura šogad norisinās jau ceturto gadu pēc kārtas, taču pirmo reizi notiek Baltijas mērogā. Noslēguma ceremonija un konkursa “E-komercijas zvaigzne 2024” uzvarētāju paziņošana notiks 24.maijā.

Gemius E-komercijas pētījums veidots, izmantojot interneta aptauju gemiusAdHoc. Pētījuma pamatā ir dati, kas iegūti ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas pēc nejaušības principa izvēlētiem interneta lietotājiem Latvijas populārākajos portālos. Šogad pētījums veikts no 3. janvāra līdz 26. februārim, aptaujājot 2188 respondentus vecuma grupā no 18 līdz 74 gadiem.

Lai uzzinātu vairāk par pētījumu un iespēju iepazīties ar visiem datiem, aicinām sazināties ar Gemius Latvia, rakstot uz contact@gemius.lv.

gemiusAdHoc ir pētījumi individuālām biznesa vajadzībām ar iespēju noskaidrot sabiedrības viedokli par jebkuru tematu, jautājumu vai nozari.

Gemius - starptautisks interneta pētniecības uzņēmums, kas piedāvā profesionālus pētniecības risinājumus, konsultācijas, analīzi un rekomendācijas tiešsaistes vidē bāzētiem uzņēmumiem. Uzņēmuma piedāvātie risinājumi ir ikdienas darbības pamatā vairāk kā divos tūkstošos uzņēmumu dažādos tirgus sektoros visā pasaulē. Dibināts 1999. gadā, Gemius šobrīd darbojas vairāk kā 30 tirgos Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā. Pētījumos tiek izmantota uzņēmuma izstrādātie metodoloģiskie risinājumi, kas ir saskaņoti ar starptautiski atzīto ICC/ESOMAR kodeksu. Vairāk: www.gemius.lv.

To clipboard> Drukuj

Nozare

Tirdzniecība

Valsts

Latvija

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli